Inläming belastningsregistret
Lör 31 maj, 23:00-23:01
Kansliet
Samling: 23:00Hej
Vi saknar ert utdrag från belastningsregistret och ber er därför att beställa och lämna in detta omgående. Skriv i kommentaren på kallelsen när ni beställt och lämnat in. Tack.
Har du lämnat din roll, eller avser att göra så, meddela även detta i kommentaren.
Mer info nedan:
Älta IF genomför varje år en kontroll av registerutdrag på ledare och andra som har regelbunden kontakt med barn i syfte att öka tryggheten i föreningen. Älta IF har bestämt att ledare, styrelse, personal och volontärer ska kontrolleras.
Du får detta mejl då det är dags för dig att visa upp ditt begränsade registerutdrag för oss.
Beställ ditt utdrag gratis via Polisens hemsida
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
Bakgrund till att vi begär detta är Riksidrottsmötet 2019 som tog beslut om att föreningar ska begära begränsat registerutdrag ur belastningsregistret för den som anställs, har uppdrag i föreningen och där har direkt och regelbunden kontakt med barn. Beslutet trädde i kraft den 1 januari 2020. Registerutdrag ska alltid ske vid nytillsättningar.
Läs mer på https://www.rf.se/RFarbetarmed/Tryggidrott/
Mer info från Älta IF
OBS!! I rullistan på Polisens hemsida ska du välja "Arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg". Om du får utdraget digitalt mailas det till kansliet@altaif.se. I pappersform lämnas det till kansliet som sitter i Ältahallen.
Läs mer på hemsidan: https://www.altaif.se/altaif/sida/62650/belastningsregistret
Vi saknar ert utdrag från belastningsregistret och ber er därför att beställa och lämna in detta omgående. Skriv i kommentaren på kallelsen när ni beställt och lämnat in. Tack.
Har du lämnat din roll, eller avser att göra så, meddela även detta i kommentaren.
Mer info nedan:
Älta IF genomför varje år en kontroll av registerutdrag på ledare och andra som har regelbunden kontakt med barn i syfte att öka tryggheten i föreningen. Älta IF har bestämt att ledare, styrelse, personal och volontärer ska kontrolleras.
Du får detta mejl då det är dags för dig att visa upp ditt begränsade registerutdrag för oss.
Beställ ditt utdrag gratis via Polisens hemsida
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
Bakgrund till att vi begär detta är Riksidrottsmötet 2019 som tog beslut om att föreningar ska begära begränsat registerutdrag ur belastningsregistret för den som anställs, har uppdrag i föreningen och där har direkt och regelbunden kontakt med barn. Beslutet trädde i kraft den 1 januari 2020. Registerutdrag ska alltid ske vid nytillsättningar.
Läs mer på https://www.rf.se/RFarbetarmed/Tryggidrott/
Mer info från Älta IF
OBS!! I rullistan på Polisens hemsida ska du välja "Arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg". Om du får utdraget digitalt mailas det till kansliet@altaif.se. I pappersform lämnas det till kansliet som sitter i Ältahallen.
Läs mer på hemsidan: https://www.altaif.se/altaif/sida/62650/belastningsregistret
Endast kallade kan anmäla sig till aktiviteten. 11 personer är kallade.
Logga in här
Logga in här